lördag 8 december 2012

Ljus i mörker





















Nu när vintermörkret har satt i vill jag ha mycket ljus inne för att lysa upp på kvällarna. Mina absoluta favorit är Kivilyktan från Ittala. Finast och mest effektfullt blir det när man ställer många lyktor tillsammans som på bilderna nedan.

Foto: Grantrum.se

Foto: Sköna hem

Själv kan jag räkna till femton i samlingen. Jag saknar fortfarande den röda och den vita frostade lyktan. Men vem vet vad som ligger under granen i år. Hoppas verkligen på den röda och även en röd Ittala vas Alvar Aalto i år. Här ser ni några lyktor från min samling i vardagsrummet nedan.

Foto: Nadias Drömhem

Foto: Nadias Drömhem

Foto: Nadias Drömhem

Passa på att tända många ljus och mysa riktigt ordentligt i vintermörkret!



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...