fredag 3 maj 2013

Sommarhus i S:t Annas skärgård...








H.A.P.P.Y



...friday!



Här kommer lite härlig inspiration till sommarhuset eller varför inte till hemmet med lite bilder av Martin Cederblad från Sköna hem på ett ljuvligt sommarhus i S:t Annas skärgård, som ligger i mina hemtrakter. Det lantliga huset med en inbjudande glasveranda har en underbar utsikt över vattnet. Här möts man av en omedelbar sommarkänsla.






Den vackra skänken kommer från Inredet i Valdemarsvik och det grafiskt bladet är skapat av Lena Cronqvist. Härligt ljusmålande golv får en varm känsla av alla vackra fårskinnsfällar och fina trasmattor som ligger utspridda runt om i huset.






I köket möts man av vitt och grått och med trädetaljer för att mjuka upp. Köksbord och matstolar kommer från Hemtrevligt och den enkla köksön från Ikea. Vilstol av Erik Richter för Norrgavel med passande fårskinnssits och kudde. Den lantliga köksinredning kommer från HTH Kök och spis och fläkt är från Smeg.






Är riktigt sugen på denna tapet till mitt eget sovrum med uppvaktande par, Courting toile, från Sanderson/Frank & cordinata. Påslakan från Mille Notti och kuddarna i Bakertyg och pläd kommer från Svenskt Tenn.






Glasverandan är inredd med enkla stolar och bord som även dessa är inköpt på Inredet i Valdmarsvik. Träsoffan är ett arvegods och målat i en ljusgrå nyans. Kuddar i mönster av Josef Frank, Loops, Hawaii och till höger två kuddar i tyget Butterfly från Svenskt Tenn. Detta toppas med blåvitt porslin, fotogenlampa, mårbacka pelargoner och en vacker sommarbukett för att skapa den rätta sommarkänslan.


Med dessa bilder önskar jag er en riktigt mysig fredag och fin helg alla bloggvänner. Igår hade jag rekord med besökare här på bloggen. Det är så himla roligt att så många tittar in. Det hade jag aldrig tott när jag öppnade min blogg för några månader sedan. Tack alla som tittar in och alla som skickar små gulliga kommentarer. Det ger en lust att fortsätta :-))! Nu tar jag helg! 


Over and out...



K.R.A.M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...