måndag 13 januari 2014

Att inreda ett fönster...







H.E.J.D.Å



...jul och välkommen ny termin!


Efter att julen har flugit sin kos infinner sig ett starkt behov av göra om här hemma och att ta in det ljusa och luftiga. Tog mig en tur till blomsterhandeln idag för att inhandla lite nytt till fönsterbrädorna nu när julblommorna har åkt ut. OCH vilken tur jag hade då blomsteraffären hade stor utförsäljning av diverse blommor. Orkidéer för tjugofem kronor styck. Helt otroligt prisvärt och fina var de också.

Idag ger jag lite tips på hur du får vårfint i fönsterna.



Foto: Livet Hemma


Textiler som släpper igenom efterlängtade solstrålar och blommor som doftar underbart sätter fart på vårkänslorna. Att skapa stilleben i ett fönster med små vackra blickfång är aldrig fel. Jag gillar när man grupperar olika föremål. Gärna lite otippade föremål och favoritföremål för att skapa kontraster.



Foto: Livet Hemma


Tänk gärna enkelt och krångla inte till det så mycket. Böcker är lika fint till att skapa stilleben med på fönsterbrädan likväl som på soffbordet.



Foto: Slettvoll



Vanligtvis handlar vi växter och portionerar ut dessa i våra fönster med jämna mellanrum. Tråkigt kan jag tycka. Se istället fönstret som en tom duk som du ska fylla. Arrangera därför ditt fönster med föremål i olika höjd, form och struktur. Ett fönster behöver inte fyllas med enbart växter utan försök att placera in andra föremål för att göra fönstret intressant.



Foto: Riksbyggen



Att hålla sig till ett tema är alltid lyckat. Här i gröna och grå toner och material som zink och betong. Nu tänker jag jobba på lite stilleben på mina egna fönsterbräden. Vi får se om jag kan visa några bilder framöver.



Hoppas att ni får en fin start på veckan!




K.R.A.M








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...